Univerzity třetího věku (U3V) jsou specifickou součástí celoživotního vzdělávání. Poskytují starším občanům vzdělávání na nejvyšší možné, tedy vysokoškolské (univerzitní) úrovni, čímž se liší od jiných forem osvětových a vzdělávacích činností. Vzdělávání na U3V má charakter osobnostního rozvoje, nikoliv profesní přípravy, a nezakládá nárok na vysokoškolský titul.

U3V při Univerzitě Palackého v Olomouci (UP) je nejstarší univerzitou svého druhu v naší republice, vznikla již v roce 1986 jako první v tehdejším Československu. Postupně se stala nedílnou součástí vzdělávacích, vědecko-výzkumných a společensko-kulturních aktivit olomoucké univerzity. U3V při UP úspěšně dokončí každoročně okolo 800 účastníků. Své pobočky má v Uherském Hradišti a ve Šternberku.

 

Aktuality

3. 4. 2025

Stále se můžete přidat do pohybových kurzů...

28. 3. 2025

Začínáme ve středu 2. 4. v 10:00...

10. 3. 2025

Přednášky zdarma, bezplatné technické poradenství, kurzy telefonů a počítačů, nový kurz s anglickou konverzací...

28. 2. 2025

Výzkumu se mohou zúčastnit lidé starší 60 let, dotazník zabere cca 25 minut...

25. 2. 2025

Naši absolventi programu Základy sportovní lukostřelby reprezentovali U3V při UP Olomouc...

7. 2. 2025

Staňte se součástí jedinečného projektu pro podnikatelky 50+...

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)